8 tips voor content op social intranet

8 tips voor content op social intranet

Ondanks dat veel mensen weten hoe ze iets kunnen plaatsen, is inspiratie een nog belangrijker factor. Vaak zie je dat deelnemers aan een social platform niet weten wat zij kunnen plaatsen. Een social intranet is een mooi middel om anderen te helpen, informeren, inspireren en enthousiasmeren. En om verbindingen te leggen. Hoe doe je dat en welke soort berichten (content) kun je delen?

8 tips

1. Denk na over je doel
→ Waarom plaats je je bericht? Wees je daar bewust van en zet zo concreet mogelijk in je bericht wat je van je lezers verwacht (zet ze aan tot (welke) actie).

2. Zet je bericht op de juiste plek
→ Vaak is een social intranet ingericht op bepaalde thema's of soorten nieuws. Kijk waar jouw bericht het beste op zijn plaats is.

3. Houd je bericht kort
→ Houd maximaal 10 regels aan.

4. Maak een aansprekende kop (titel)
→ Check: zou jij verder lezen? Maak een kop die uitnodigt tot verder lezen.

5. Voeg altijd een afbeelding (of filmpje) aan je bericht toe
→ Dat verhoogt de atttentiewaarde!

6. Plaats je bericht ’s op tijden dat de meeste andere deelnemers actief zijn
→ Vraag je communitymanager op welke tijdstippen er veel activiteit is.

7. Geef je documenten een duidelijke naam
→ Dan zijn ze het makkelijker terug te vinden.

8. Rond iets af
→ Heb je een vraag gesteld, bedank dan de reageerders en laat ook weten wat de afloop van iets is.

 

Veel succes!

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »