De 5 mythes bij het uitbesteden van contentmarketing

De 5 mythes bij het uitbesteden van contentmarketing

In de praktijk merken wij soms wat huivering bij het outsourcen van contentmarketingactiviteiten. Maar kloppen die mythes die de ronde doen eigenlijk wel?

  1. Uitbesteden is duur

Duur is iets wat niet zijn waarde oplevert. Als het goed is, is het uitbesteden jouw investering waard. Bovendien houd je zelf het budget in de hand. Je kunt afspraken maken over wat het moet opleveren. Het is een investering die je anders zelf moet doen: in capaciteit (uitbreiding formatie), opleiding (hoe blijven de mensen bij in het vakgebied) en (het afdekken van) werkgeversrisico’s.

  1. Het is onduidelijk wat het oplevert

Het vakgebied contentmarketing wordt steeds volwassener. In steeds meer organisaties en bedrijven is het een onlosmakelijk onderdeel van het communicatie- en marketingbeleid. De bijdrage van een uitgekiende contentmarketingstrategie aan de organisatiedoelen en aan het versterken van je merk wordt dan ook nauwelijks nog in twijfel getrokken. Bovendien is er veel te meten!

  1. Een externe weet niet wat ik weet

Klopt helemaal. Het uitbesteden van contentmarketing kan niet zonder een kort lijntje met jou. Jij bent ingevoerd in de thema’s en gevoeligheden van je organisatie en doelgroepen. Dat is heel waardevol en zorgt er ook voor dat wat een externe contentpartner maakt en doet, optimaal tot zijn recht komt. Uiteraard is een frisse blik daarbij gratis meegenomen.

  1. Ik ben al zo druk

Veel marketing-/communicatieprofessionals hebben de afgelopen jaren alleen maar meer op hun bordje gekregen. Als je contentmarketing goed wilt (blijven) doen vergt dat veel aandacht en tijd. Concrete en behapbare onderdelen van je contentstrategie, bijvoorbeeld contentcreatie, besparen je veel tijd. Zodat jij je kunt concentreren op jouw kerntaken en –competenties.

  1. Ik kan niet iedereen aansturen

Bij contentmarketing heb je veel verschillende disciplines nodig: strategen, tekstschrijvers, fotografen, videomakers, vormgevers, contentplaatsers –monitoorders en –meters, enz. Dat wordt wel heel ingewikkeld en tijdrovend om die allemaal aan te sturen. Er zijn bureaus die dit ook uit handen nemen. Je hebt maar één aanspreekpunt. Makkelijk hè?

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »