Free publicity

Publiciteit wordt meestal bereikt via betaalde mogelijkheden, maar dat is vaak een kostbaar communicatiemiddel. Met behulp van een persbericht of persbijeenkomst proberen we nieuws in relevante de media te krijgen. Omdat het medium als onafhankelijke en betrouwbare zender fungeert, kan dit goed werken. Nadeel is dat er weinig grip is op de daadwerkelijke plaatsing. Bovendien kan het ook negatief uitpakken, omdat er geen grip is op wat er geplaatst wordt. Een journalist kan zelf een eigen draai geven aan het aangeboden persbericht. Prima Donna adviseert ten aanzien van pers altijd om alleen persberichten te sturen als er daadwerkelijk nieuws te melden is dat voor de media en hun lezers interessant genoeg is. Bovendien besteden we veel aandacht aan de teksten van persberichten, zodat ze voldoen aan de spelregels van ons vakgebied en die van de journalistiek.

0 sterren gebaseerd op 0 beoordelingen
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »